Jaké jsou podoby guerilla marketingu?

Existuje několik podob guerilla marketingu, které se často liší jen menšími odlišnostmi.

Ambient marketing

Nečekané a kreativní využití veřejného prostoru k umístění reklamního sdělení, často způsobem, který překvapí a zaujme. Často se využívá městké infraktuktury jako jsou lavičky, schody, přechody,výtahy či odpadkové koše.

MacFries Pedestrian Crossing picture

Příkladem může být kampaň společnosti McDonald’s, která proměnila přechod pro chodce v balení hranolek.

Ambush marketing

Jde o strategii, při níž se značka snaží připoutat pozornost k velké události, aniž by byla jejím oficiálním sponzorem. Tento přístup je velice efektivní, ale zároveň kontroverzní, jelikož obchází oficiální pravidla sponzoringu a bezplatně se „přiživuje“ na popularitě a dosahu velkých akcí.

Tento typ marketingu bývá právně i eticky na hraně, proto vyžaduje důkladnou strategii a případný plán na negativní reakce.

Beats ambush marketing

Typickým příkladem je značka Beats by Dre, která během olympijských her rozdávala své sluchátka sportovcům. Ti je následně nosili při rozhovorech a focení, čímž značka získala rozsáhlou mediální pozornost, přestože oficiálním partnerem her byla jiná společnost.

Experiential marketing

V překladu zážitkový marketing používá zážitky, které lidé aktivně prožijí (např. interaktivní instalace, pop-up stánky) a vytvoří si tak se značkou emoční pouto.

Experimentální marketing od Sprite

Příkladem může být Sprite, který vytvořil interaktivní sprchovou instalaci na pláži, kde si lidé mohli „dát sprchu“ z obří plechovky Sprite.

Street marketing

  • Přímé akce v ulicích:
    • rozdávání produktů
    • flash moby
    • performance
    • graffiti
    • křídové nápisy
Mural art pro Dm

Je zde vysoká míra interakce s náhodnými kolemjdoucími.

Viral marketing

Vytvoření obsahu, který se šíří sám díky sdílení (typicky na sociálních sítích). Obsah musí být kreativní, vtipný, dojemný nebo šokující. Klíčový je emoční náboj a potenciál „být sdílen“. Nevyžaduje vysoký rozpočet, ale skvělý nápad.

Virální umělecké dílo, které se prodalo za 6,24 milionu dolarů

Undercover marketing

Známý také jako stealh marketing je typ reklamy, která se netváří jako reklama (např. herec nenápadně propaguje produkt ve veřejném prostoru). 

Projection nebo light marketing

Používání světelné projekce k vytvoření reklamních sdělení nebo vizuálních efektů na budovách a jiných plochách.

Projekce je efektivní hlavně v noci. Měla by být vizuálně působivá případně kombinováná s pohybem nebo animací. Projekce jsou ideální pro upoutání pozornosti na akcích nebo ve městech.

Flash mob marketing

Flash mob marketing je součástí Street marketing, ale je natolik zajímavá, že jsme si dovolili jí Krátká choreografická akce na veřejnosti, která má překvapit a zaujmout kolemjdoucí. 

Flash mob


Comments

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *